Rymden. Del 1.

Hej alla coola läsare!
Igår så kom första delen av rymdberättelsen ut. Och den lyckliga pandan somm fick skriva den var....Rebecca10!!! :D Här är hennes historia:
Dag 1:
Kära Pandor!
Jag sitter i rymdskeppet och väntar på att komma fram. Det tar en väldigt lång stund, men här hinner man inte få tråkigt iallafall. Men min Marieta Missi var istället uttråkad. Hon for omkring som en apa, hoppade upp och ner,
och fortsatte in i styrhytten. Då råkade hon hoppa på en av styrspakarna och slog på ultrafarten! Ingen hann göra något, och vi kraschade på en helt okänd planet! Jag och Misssi stiger försiktigt ut, och märker att hela planeten är rosa. Och vet ni varför? Den är gjord av tuggummi! Men Missi har redan hunnit hoppa på en av högarna med tuggummi-massa, och hon fastnar. Jag försöker hjälpa henne, men just då kommer en stor gestalt flygande mot oss! Vad kan det vara…
(Fortsättnig följer…)

Hu, man får ju nästan gås hud! :) Men det var några pandor som Kamaria tyckte skrev lite extra bra och en av dom var, jag. Inte för att skryta men jag har faktiskt bevis:
P.S. Det var så himla många bra förslag bland kommentarerna och det är synd att berättelsen bara kan fortsätta på ett sätt. Men som tur är kommer flera delar! :D Några pandor som förtjänar att nämnas som duktiga berättelseskrivare är Zariba, jambo5, Emme20, Ollis100, Bobby10 och Panfu_Molly. Om ni läser deras förslag i kommentarerna från förra veckan så kanske ni kan få några bra skrivtips?
:cool:

Ha det maxat!




P.S. Addlan är gp i en vecka! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0